TSÇV Özel Metin Sabancı Özel Eğitim Okulları’nda Fizyoterapi Danışmanlığı

Metin Sabancı Okulları, özel gereksinimli çocukları, sosyal hayata kazandırmak ideali ile 2011 yılında kuruldu. Okul bünyesinde hafif düzey zihinsel engelliler ile orta ve ağır düzey zihinsel engellilere yönelik anasınıfı, ilk ve ortaokulu seviyelerinde eğitim-öğretim hizmeti sunulmaktadır. Eğitim Öğretim faaliyetleri, interdisipliner çalışma prensibiyle Eğitim sürecinde takımın önemli bir paydaşı olan Fizyoterapistin amacı, okul ortamında öğrencinin eğitim sürecine dahil olmasını kolaylaştırmak ve öğrencinin eğitsel aktivitelere katılımını arttırmaktır. Öğrencilerin; hareket becerilerini geliştirmek, fonksiyonellik seviyelerini arttırmak, duyusal- algısal gelişimlerini destekleyici öneriler ve düzenlemeler yapmak, öğretmenlerin öğrenci için aldıkları hedeflere ulaşımını kolaylaştırmak için öğretmenlerle iş birliği yapmak, öğrencinin büyümesiyle oluşabilecek olumsuzlukları ön görüp önlemler almak gibi koruyucu müdahalelerde bulunmaktır. .

Okul ortamında sürdürülen fizyoterapi çalışmaları, danışmanlık ve iş birliği şeklinde yürütülmektedir. İlgili çalışmalar; öğrenciye, öğretmene, öğrencinin velisine, okulda görev yapan özbakım personeline danışmanlık şeklinde sürdürülmektedir.  

Fizyoterapist, öğrencileri sınıf  ve okuldaki farklı uygulama ortamlarında gözlemleyerek, gerekli müdahaleler ve planlamalarla eğitim performansına katkı sağlamaya yönelik çalışmalarını sürdürür. Veli görüşmeleri ve ev ziyaretleri yaparak gerekli düzenlemelerin öğrencinin günlük hayatına yayılmasını sağlanmaktadır. Öğrencinin günlük yaşam becerilerin de fizyoterapist tarafından gözlemlenerek, gözlemin neticesinde gerekebilecek düzenlemelerde ve yönlendirmelerde bulunulması da öğrencilerin bağımsızlaşmalarına önemli katkı sağlamaktadır. Aynı zamanda öğrencinin kullandığı yardımcı cihazların düzenlenmesinde, aktiviteye katılımını kolaylaştıracak destekleyici cihaz (kalem tutmayı kolaylaştıran aparatlar, adapte edilmiş çatal-kaşık …) önerilerinde bulunma ve kullanımın planlanmasında da görev alır. Okul dışında öğrenciyle çalışan uzmanlarla iletişimde kalarak, öğrenci için önem taşıyan konuların düzenlenmesine destek verir.

Metin Sabancı Okulları’nda fizyoterapi çalışmaları ile öğrencilerin eğitim öğretim faaliyetlerine aktif katılımlarını desteklemek ve sürdürmek daha kolaylaştırıcı etki yaratırken, öğrencilerin bağımsızlaşmalarında önemli rol oynamaktadır.