TSCV Metin Sabancı Özel Eğitim Okulları’nda İnterdisipliner Çalışma Modeli

TSCV Metin Sabancı Özel Eğitim Okulları’nda öğrencilerin gelişim alanlarına, (bilişsel, motor, sosyal duygusal, özbakım) yönelik programlar interdisipliner yaklaşımla yürütülmektedir. İnterdisipliner çalışmada farklı branşlardaki uzmanlar, öğrencinin gelişim alanlarına yönelik ihtiyacını belirler. Bu ihtiyaçlara yönelik gerekli olan eğitsel hedefleri kazandırmak için ekip halinde birlikte hareket ederler. Ekip çalışmasının en önemli paydaşlarından biri de öğrencinin velisidir.  

Bu ekip, okul yönetimi, özel eğitim sınıf öğretmeni, rehber öğretmen, beden eğitimi öğretmeni, müzik öğretmeni, okul fizyoterapisti ve öğrenci velisinden oluşmaktadır. 

TSCV Metin Sabancı Özel Eğitim Okulları’nda oluşturulan kurul tarafından her bir öğrenci için  Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (B.E.P.) hazırlanır. Bu kurulda bulunan ve öğrencinin eğitimsel hayatına temas eden uzmanlar, interdisipliner yaklaşımla çalışmalarını sürdürür. Kurulda yer alan uzmanlar, her bir öğrencinin var olan bireysel performansını belirler.  Öğrencinin var olan performansını geliştirmeye yönelik eğitsel hedefler alınarak Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı (B.E.P) oluşturulur. Ayrıca öğrencinin ihtiyacına göre nörolog ve ortopedist görüşleri de alınarak eğitsel hedeflerin daha sağlıklı ve gerçekçi olması sağlanır. Tüm bu süreç, öğrencinin velisinin de görüşleri alınarak velinin aktif katılımı ile yürütülür. Veli, bu ekibin bir parçası olduğunu, bu çalışmada önemli rol üstlendiğini benimseyerek sürece katkıda bulunur. Ekip, eğitim öğretim yılı boyunca belirlenen hedeflere yönelik çalışmalarını eşgüdümlü devam ettirir. Öğrencinin eğitim yılı içinde ortaya çıkabilecek herhangi bir sağlık sorunu veya yaşam rutininde oluşabilecek ciddi değişiklikler, eğitim yılı başında öğrenci için oluşturulan bireyselleştirilmiş eğitim planının başarıyla sonuçlanmasını engelleyebilir. Bu tür durumlarda sınıf öğretmeninin çağrısı ve bilgilendirmesi ile B.E.P kurulu tekrar toplanır. Öğrencinin üstün menfaati gözetilerek Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı tekrar revize edilir. 

Her çocuğun potansiyeli ölçüsünde, kazanabileceği tüm eğitimsel hedeflerin farklı disiplinlerin bakış açısıyla yürütülmesi Metin Sabancı Özel Eğitim Okulları’nın temel ilkesidir.  

B.E.P. Aile Toplantısı


B.E.P. Kurul Toplantısı


B.E.P. Kurul Toplantısı